brand proliferation

brand proliferation
1) марк. марочный рост, марочное изобилие (ситуация, когда число торговых марок конкретного продукта возрастает, или же когда на рынке уже существует большое количество сходных брендов)
See:
2) марк. стратегия марочного роста*, стратегия марочного изобилия* (предполагает увеличение фирмой числа торговых марок конкретного товара без значительного изменения его свойств; стратегия увеличения количества торговых марок часто применяется фирмами для борьбы с конкурентами, для увеличения продаж; однако такая стратегия может привести к каннибализации бренда)
See:

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Нужна курсовая?

Смотреть что такое "brand proliferation" в других словарях:

  • Рост числа торговых марок — BRAND PROLIFERATION Увеличение количества торговых марок отдельного товара, которые схожи с уже существующими на рынке. Подобные процессы происходят главным образом на олигополистическом рынке, где конкуренция сосредоточена на дифференциации… …   Словарь-справочник по экономике

  • Марочный рост — ситуация, характерная для олигополистического рынка, когда число торговых марок конкретного продукта возрастает без ухудшения его свойств. По английски: Brand proliferation См. также: Олигополия Финансовый словарь Финам …   Финансовый словарь

  • Business and Industry Review — ▪ 1999 Introduction Overview        Annual Average Rates of Growth of Manufacturing Output, 1980 97, Table Pattern of Output, 1994 97, Table Index Numbers of Production, Employment, and Productivity in Manufacturing Industries, Table (For Annual… …   Universalium

  • literature — /lit euhr euh cheuhr, choor , li treuh /, n. 1. writings in which expression and form, in connection with ideas of permanent and universal interest, are characteristic or essential features, as poetry, novels, history, biography, and essays. 2.… …   Universalium

  • performing arts — arts or skills that require public performance, as acting, singing, or dancing. [1945 50] * * * ▪ 2009 Introduction Music Classical.       The last vestiges of the Cold War seemed to thaw for a moment on Feb. 26, 2008, when the unfamiliar strains …   Universalium

  • United States — a republic in the N Western Hemisphere comprising 48 conterminous states, the District of Columbia, and Alaska in North America, and Hawaii in the N Pacific. 267,954,767; conterminous United States, 3,022,387 sq. mi. (7,827,982 sq. km); with… …   Universalium

  • Media and Publishing — ▪ 2007 Introduction The Frankfurt Book Fair enjoyed a record number of exhibitors, and the distribution of free newspapers surged. TV broadcasters experimented with ways of engaging their audience via the Internet; mobile TV grew; magazine… …   Universalium

  • Marketing-mix models — measure the impact of marketing activities, competitive effects and market environment on sales of a product. This method is extensively used in Consumer Packaged Goods (CPG) industry, although it is now being adopted in retail, telecom and… …   Wikipedia

  • Customer engagement — (CE) refers to the engagement of customers with one another, with a company or a brand. The initiative for engagement can be either consumer or company led and the medium of engagement can be on or offline. Unlike marketing terms such as… …   Wikipedia

  • Psoriasis — Classification and external resources A person whose back and arms are affected by psoriasis ICD 10 L …   Wikipedia

  • Design methods — is a broad area that focuses on: Divergence – Exploring possibilities and constraints of inherited situations by applying critical thinking through qualitative and quantitative research methods to create new understanding (problem space) toward… …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»